De 3T Strada - Beste Racefietsen Die Ik Fiets

Een drop-bar, aero racefiets met schijfremmen, brede banden, plus een 1x aandrijflijn! Wat?

Gewicht
: 75kg. (L)

Gebruik: Weg

Materiaal: Carbon

Maten: XS, S, M, L, XL

Er zijn momenteel maar weinig fietsen die de grenzen van het straatfietsontwerp verleggen boven de 3T Strada – een aerodynamische straatfiets die is ontworpen voor gebruik met 28 mm-banden, schijfremmen en met een beslist niet-traditionele draai, een 1x aandrijflijn. Elk detail van de fiets is acceptabel voor aerodynamische prestaties – en het unieke frame is een echte blikvanger.

Een van de twee versies van 3T, de Strada is het op de weg gerichte alternatief. Een andere is de 3Ts Exploro, die een aerodynamisch frame heeft en veel meer bandenspeling, dus het is mogelijk om hem te gebruiken voor dirt-races. De Strada daarentegen is bedoeld voor traditionele wegraces of een andere rit waarvoor fracties van een andere belangrijk zijn. Beide fietsen hebben stijve, aerodynamische frames van carbon.

Brede banden voor een snelle racefiets
Het Strada-frame is geoptimaliseerd rond 28 mm-banden. Hoewel sommige aerodynamische frames ruimte hebben voor banden tot 30 mm, zijn ze over het algemeen getest met smal rubber voor de pizzasnijder, wat zorgt voor betere windtunnelnummers, maar geen geweldige rit. Om het beste van twee werelden te krijgen, is de ronde zitbuis op de Strada ontwikkeld om een bredere band tegen de wind te verbergen.

De Strada mist zijn voorderailleur, of mogelijk een plek om een-3T te monteren, waardoor deze fiets alleen geschikt is voor aandrijflijnen met één ring, wat een belangrijke bron van verstoring van de luchtstroom rond de trapas elimineert. Door het wegnemen van de noodzaak om een voorderailleur op de zitbuis te monteren, konden ingenieurs meer aerodynamische buisvormen ontwikkelen om de luchtstroom rond de achterband te verbeteren. Je elimineert een aantal versnellingsopties met een 1x-installatie, maar 3T is van mening dat de aerodynamische voordelen het de moeite waard maken om wat rijders te krijgen.

De Stradas aero-overwegingen gaan ver voorbij de zitbuis. De hele hoofddriehoek maakt gebruik van 3Ts Sqaero-buisvormen, die samen met de route van de luchtstroom buigen. Net als een kamm-vleugelprofiel hebben de buizen een vlakke achterrand.

Een Aero Fork voor schijfremmen
De Strada wordt geleverd met een asymmetrische vork om de remkrachten van flat-mount schijfremmen tegen te gaan. Het is harmonieus met 140 en 160 mm rotoren en ontworpen om de schaamstreek te verminderen, om de weerstand te verminderen. Het beschikt over exact dezelfde Sqaero die elders op de fiets wordt gebruikt, wat ook de stijfheid verbetert en de Strada een snelle, responsieve handling geeft voor een aero-fiets.

1 tester had dit te zeggen over de 3T Strada: het voldoet niet alleen aan onze conventionele verwachtingen van een racefiets-responsief, behoorlijk stijf, snel sturend en licht. Het is sneller, soepeler en over het algemeen beter rijden voor deze. De 3T Strada is een gedurfd nieuw paradigma voor je straatracefiets. Over tientallen jaren zul je mensen vertellen dat je aan het rijden was toen deze stijl van fietsen werd geboren.
3T Strada-geometrie.