We hebben een reeks kleuren getest om te bepalen welke er goed uitzien, je helpen de straat te vinden en je te beschermen tegen rondvliegende modder.

Decennia van ontwikkeling in fietszonnebrillen geeft aan dat kleuren nooit in staat zijn geweest, en veel van hen werken zowel op als naast de fiets. Performance-brillen zijn ontworpen om naadloos in uw reis te integreren; het moet bescherming bieden tegen UV-stralen en vuil, zonder dat je het zelf door hebt.

Bekijk hieronder de korte informatie van vijf van de beste acteurs uit onze test en scrol vervolgens naar beneden voor aankoopadvies en meer diepgaande recensies van deze en andere versies.

Editors Choice All-Day Wear Duurzame Editors Choice Goedkope dekking

Framevorm, Materialen En Type

Voor fietsers is de lens- en framevorm erg belangrijk voor het gezichtsveld en de bescherming. Daarom hebben veel frameloze ontwerpen nog steeds een dunne rand rond de basis van de lens – het zorgt ervoor dat de lens niet in je gezicht snijdt binnen een effect. Veel monturen zijn gemaakt van kunststof polymeren zoals Grilamid die buigen zonder te breken. Meekleurende lenzen, zoals je die aantreft in Rudy Projects Propulse, passen zich aan voor verschillende lichtintensiteiten zodat je in verschillende omstandigheden kunt kijken, terwijl Smith ChromaPop en Oakley PRIZM bepaalde golflengten uitfilteren. Koop lenzen op basis van de manier waarop u ze gebruikt. Mountainbikers kunnen lenzen krijgen die rood en bruin accentueren om bijvoorbeeld de zichtbaarheid van het pad te vergroten, en weglenzen verbeteren schaduwen die je helpen om slecht wegdek te zien voordat je het raakt.

Sommige sportzonnebrillen hebben randen rond de lens, die maximale bescherming bieden in het geval van een crash, en andere kunnen gedeeltelijk zijn omrand. De Rudy Project Propulse heeft een randloos ontwerp onder de lenzen en randen erboven. Rudy Project Rimless-ontwerpen zoals de 100 procent Hypercraft vergroten het gezichtsveld en maken de frames lichter, ook al betekent het ontbreken van omringende randen dat je gezicht er slechter af kan komen bij een wrak. 100 procent

Kies In De Fit

Een fietszonnebril moet goed genoeg passen bij de grootte en contour van het gezicht om tijdens het fietsen op zijn plaats te blijven zitten, terwijl hij comfortabel genoeg is om de hele dag onder een helm te dragen. Om dit te bereiken, gebruiken merken zoals POC en Smith hydrofiel rubber, dat zijn grip behoudt terwijl je op neus- en slaapkussentjes zweet. Andere pads zijn volledig flexibel om zich aan te passen aan verschillende gezichtsvormen. Rechte armen hebben de neiging om harmonieuzer te zijn met aerodynamische fietshelmen die strak tegen de slapen passen, en langere armen zorgen voor een bril die je bovenop of achter de helm kunt opbergen.

Recept Opties

Fietsen in de buitenlucht kan lastig zijn voor brillen en dragers van contactlenzen, en het aanbrengen van een zonnebril aan de voorkant van een corrigerende bril is een omvangrijke oplossing. Gelukkig nemen veel van de zonnebrillen in onze verzameling lenzen op sterkte, en in tegenstelling tot brillen in de optometrist, hoeven RX-ready fietskeuzes niet te duur te zijn. Het is prima om echt prettige lenzen te hebben en te plaatsen die je misschien geen merknaam krijgt, maar ze werken en ze gaan door, zegt Rob Tavakoli, vice-president van de online zonnebrilhandelaar SportRX. We hebben de zonnebril opgemerkt die hieronder verkrijgbaar is met receptopties .

Schild Lenzen

Een groeiend aantal hoogwaardige zonnebrillen heeft één brede lens die uw hele gezichtsveld bestrijkt. Deze variant, ook wel een schildlens genoemd, biedt een uitstekende dekking om uw ogen te beschermen tegen vuil en verblinding, hoewel hij dikker kan zijn en meer kans heeft op beslaan door een gebrek aan ventilatie. Het hebben van twee kleinere lenzen betekent minder bescherming, maar resulteert vaak in een lichtere verpakking die na urenlang gebruik misschien comfortabeler is.

Hoe We Hebben Gekozen?

Elke zonnebril op deze lijst is grondig geanalyseerd door het Bicycling- personeel. Daarnaast komen we meer te weten over de huidige markt, onderzoeken we getuigenissen van gebruikers, spreken we met productmanagers en ingenieurs en gebruiken we onze eigen expertise om deze tinten te gebruiken om de beste opties vast te stellen. Ons team van ervaren testers heeft vele kilometers en uren besteed aan het gebruik van deze zonnebril voor het beoogde doel: we pendelen van en naar het werk met casual paren en we hebben de prestatiemodellen geanalyseerd tijdens slopende ritten op de weg en circuituitstapjes. We hebben de toppresteerders gesorteerd op conventionele kleuren met twee lenzen en schildlenzen om u te helpen uw keuze te beperken.

Twee lenzen

Rudy Project Propulse

Gewicht: 26g | Recept optie? Ja

voortstuwing

  • Geen harde koffer meegeleverd

Rudy Projects Propulse kan worden verkregen voor als u niet kiest voor de meekleurende lenzen, maar we dringen erop aan. Onze helder-tot-rode lenzen bleken perfect voor een nacht vol wielrenners, blokkeerden schittering als het zonlicht en lieten veel licht binnen in het donker. De Propulse heeft een pasvorm zoals de nieuwste versie van Rudy Projects, de Cutline (zie hieronder), met behulp van een zacht en gemakkelijk verstelbaar neusstuk en stevige slaaparmen. De lichtere en kleinere Propulse had echter niet de neiging van Cutlines om over ons hoofd te glijden. De lenzen bieden veel dekking voor trailrijden, maar ze zijn niet zo dicht bij de wang als veel extra grote tinten – waardoor ze beter kunnen ventileren en nooit zo sexy aanvoelen, nog een pluspunt voor mountainbikers. De Propulse wint onze Editors Choice-prijs sinds we hem op de weg hebben gebruikt en monitoren, in direct zonlicht en bij weinig licht,en zijn eigen blonk in alles uit. Onze enige kritiek? Het bevat niet de robuuste harde koffer die Rudy gewoonlijk bevat.

ForceFlex F5

Gewicht: 34g | Alternatief op recept? Nee

F5

  • Bijna onverwoestbaar
  • Donkere lenzen zijn misschien niet ideaal voor rijden in de schaduw op de weg

Met een naam als ForceFlex vroegen deze brillen van 34 gram ons om te proberen ze te splitsen. Samen met onze blote handen konden we het niet – ze zijn zo flexibel dat je ze 180 graden in elke richting kunt buigen. Dus toen gingen we erop zitten. Toen zetten we ze aan, sprongen erop, reden met een fiets over ze heen en gooiden ze tegen een muur – geen pijn, zelfs geen bekraste lens. Je kunt de slaaparmen met voldoende kracht buigen, maar ze buigen gewoon terug in positie. De mening is niet zo levendig als duurdere concurrenten, en de lenzen verbeteren het contrast niet echt, dus we zouden ze niet aanbevelen voor trailrijden onder een lommerrijke overkapping. Maar de tinten bieden 100 procent UVA/UVB-bescherming en verblinden goed. Voor een geweldige prijs.

Nike Windscherm

Gewicht: 24g | Alternatief op recept? Ja

Voorruit

  • lichtgewicht
  • Het verwijderbare neuskussentje kan vanzelf loskomen

Deze Nike fietszonnebrillen zijn lichtgewicht en comfortabel, het soort dat je gewoon vergeet tijdens lange ritten. De slaaparmen hebben veel zacht en plakkerig rubber om de bril op zijn plaats te houden, en ze schuiven niet toen onze tester zijn bezwete hoofd bij de top van een zware klim hing. Het ontwerp van het zwevende neuskussentje is net zo comfortabel en effectief, hoewel het kussentje loskomt van de bevestigingen als de top van je helm de bril raakt. Ons testmodel had grijze lenzen met bloemenspiegeling; ze deden het goed om de oogdruk te verlagen in uitzonderlijk heldere staten, maar leken een beetje te zwak in een plotselinge kleurvlek.

100 Procent Campo

Gewicht: 29g | Recept optie? Ja

Campo

  • Presteert op en naast de fiets

De Campo is een geweldige zonnebriloptie voor rijders die de fiets in hun dagelijks leven opnemen. Vergeleken met één verdedigingslens, het prestatiegerichte brilontwerp van het moment, liet het meer vuil binnen als een vrachtwagen langs ons raasde op een stoffige weg. U vindt echter nog steeds hoogwaardige lenzen samen met een prestatiegerichte pasvorm die niet verschuift, waardoor u urenlang comfortabel blijft (en u zult er niet uitzien als RoboCop als u van de fiets stapt). 100% biedt twee lensopties: Hiper, een contrastverhogend ontwerp dat ideaal is voor off-road rijden, en Peakpolar, een verblindingsreducerende lens die functioneel vergelijkbaar is met polarisatie. De laatstgenoemde lens is zo ontworpen dat u uw fietscomputer of telefoon gemakkelijker kunt lezen dan een gepolariseerde lens toestaat, ook al drijven de Peakpolar-lenzen de aankoopprijs op tot

Goodr Super Fly

Gewicht: 20g | Alternatief op recept? Nee

Goodr

  • veel beleid
  • Zal van magere gezichten afglijden

Veel plezier en slechts voldoende functie om voor veel ritten te functioneren, de Super Fly heeft een kleine tankstationbrilvibe. Maar de functies werken op de fietsgrijpers op de neus en oren, gepolariseerde lenzen en elastische armen die prima speelden met de meeste helmen die we probeerden. Goodr maakt deze in veel lenzen, en we ontdekten dat sommige veel beter zijn dan andere. Coffee Shop Sweats-functies voor alle trail- en straattrips, en de schijnbare Jorts for Your Face is ideaal voor nachtelijke ritten en weinig licht. Je krijgt niet de precieze optica van Oakleys, maar je krijgt wel alle swag. En bij een pop kun je het je veroorloven om een paar te elimineren (of kies voor meerdere opties die bij je kits passen).

Roka Oslo

Gewicht: 19g | Recept optie? Ja

Oslo

  • lichtgewicht
  • Goed gripvaste slapen

Als je maar 1 zonnebril meeneemt voor een weekendje paardrijden, overweeg dan de Roka Oslo. Deze slanke tinten wegen minder dan een ons en klampen zich vast aan een gezicht door middel van hydrofiele kussentjes. Drie maten neusbrugkussentjes zorgen ervoor dat je de bril comfortabel kunt plaatsen. De gouden spiegellenzen die we hebben geprobeerd, werkten het beste voor zonnige dagen en op paden, waar ze het contrast tussen het vuil en het omringende groen leken te verbeteren. De Oslo biedt niet veel bescherming, en het is niet onze speciale fietsbril, maar door zijn lichtheid en flexibele, duurzame constructie is het de ideale kleur voor casual rijden en reizen.
Schildlens

100 Procent Hypercraft

Gewicht: 23g | Alternatief op recept? Nee

100%

  • lichtgewicht
  • Schitterend gezichtsveld
  • Toegevoegde heldere lens omvat:

Zonnebrillen met een schildlens zijn lief omdat je eruitziet als Peter Sagan, ook al zijn je sprintshirts 800 watt. Maar het ontwerp met de grote lens heeft de neiging om dikke frames op te leveren (meer geneigd om eraf te vallen) en warmte en vocht van het gezicht vast te houden, waardoor beslaan ontstaat. De 100 procent Hypercraft, afhankelijk van onze test van twee maanden, biedt alle voordelen van een bewakingslens zonder gebruik van een overbouwd frame. Het randloze ontwerp geeft je ongeveer net zoveel bescherming als 100% beschermingsontwerpen zoals de S2, maar het ontbreken van bumpers boven en onder de lens maakt de frames lichter en vergemakkelijkt de luchtstroom. Hoe dan ook, we kwamen geen beslaan tegen. Verwisselbare neuspads helpen je om de pasvorm in te stellen en de tempelarmen strekken zich uit om brede gezichten te accommoderen zonder overmatige druk op het bos uit te oefenen. En hoewel de Hypercraft niet zuinig is,we waarderen de meegeleverde harde koffer en heldere lens.

Rudy Project Cutline

Gewicht: 37g | Recept optie? Ja

Voordringen

  • Heeft de neiging om iets naar beneden te glijden

De Cutline is het gloednieuwe vlaggenschipmodel van Rudy Projects. We hebben genoten van zijn voorganger, de Defender, vanwege zijn effectieve ventilatie, dekking en pasvorm die goed blijft zitten. De Cutline verbetert de Defender met een meer voorgevormde, omhullende vorm en lange, slanke tempelarmen die gemakkelijker in de helmpoorten schuiven dan de korte armen van de Defenders. (De armen zelf worden verwijderd met een druk op de knop, een handige aanraking.) Ontworpen om je in de lens te beschermen tijdens een crash, de bumpers boven en onder de lens zijn verwijderbaar, zodat je de match kunt aanpassen (maar laat ze staan als je kans op crashen). Ventilatieopeningen op de lens, slaaparmen en bumpers zorgden tijdens het testen voor uitzonderlijke anti-condens. We hielden ook van de comfortabele en gripvaste aanraakpunten rond de ellebogen en het neusstuk, waarvan de laatste met de hand verstelbaar is (het is niet nodig om de inzetstukken te verwisselen).

Smith Vliegwiel

Gewicht: 33g | Alternatief op recept? Nee

Vliegwiel

  • Grote schildlens veel veiligheid
  • Onwrikbare pasvorm Perfect voor trailrijden
  • Geen lenswissel
  • Geen harde koffer meegeleverd

Smiths Flywheel neemt de neiging tot overmaat tot het uiterste met zijn enorme lens uit één stuk. Het slechte nieuws is dat het in het frame zit, waardoor het onmogelijk is om te verwisselen – en er is geen harde hoes om de kleuren op je tas te verdedigen. Als u echter voorbij dat alles kunt komen en een ChromaPop-lens kunt vinden die geschikt is voor uw vereisten (er zijn zes keuzes), dan zult u het vliegwiel waarderen vanwege zijn uitstekende dekking en match. De stompe, gebogen tempelarmen haken aan de oren en maken het vrijwel onmogelijk voor de bril om te bewegen tijdens het rijden. Het verstelbare neusstuk heeft twee standen aan elke kant en klikt op zijn plaats met een bevredigende
kliken daar blijven. Het nadeel van deze grote, ongeventileerde lens is dat hij waarschijnlijk beslaat als je langzaam rijdt of stopt, maar de mist trok meteen op toen we weer begonnen.

POC-doel

Gewicht: 37g | Alternatief op recept? Nee

Doel

  • Gezellige wedstrijd
  • Tempelarmen niet voldoende grip voor smalle en middelbrede gezichten

Deze bug-eye-vormige bril van POC biedt voldoende bescherming, beschermt je tegen gloeiend zonlicht en spray uit het buddys-wiel. Het verstelbare neusstuk is een van de meest comfortabele die we ooit zijn tegengekomen, waardoor de kleuren comfortabel blijven tijdens een rit van vier uur. De slaaparmen zijn dik maar even comfortabel, hoewel de rechte rug en het gebrek aan grip veronderstelden dat ze de zonnebril van het gezicht van onze testers lieten glijden als hij naar beneden keek. De zilverviolette Carl Zeiss-lens op ons apophyllietgroene testpaar was ideaal voor heldere dagen met veel schittering, maar een beetje te donker voor een bewolkte hemel – er is ook een padoptie met meer zichtbare lichttransmissie voor schaduwrijkere rijvereisten.

Roka CP-1x

Gewicht: 28g | Alternatief op recept? Ja

CP-1x

  • Tempelarm match te smal voor brede gezichten

De Roka CP-1x biedt full-frame bescherming in een lichtgewicht pakket: onze evaluatieversie woog 28 gram en de monturen zijn voorzien van titanium kerndraden die de bril helpen zijn vorm te behouden. De slaapkuilen en het neusstuk zijn van hydrofiel elastomeer dat grip behoudt, zelfs als je helemaal bezweet bent, ook al kan de afstand tussen de armen onaangenaam smal zijn voor mensen met een breed gezicht. Er is een antireflectiecoating aan de achterkant van deze lens en waterafstotende coatings aan beide zijden, samen met de bronzen lenskap op de testversie boden aanzienlijke bescherming op zonnige dagen, maar schitterden bij aandoeningen met weinig licht. We kwamen geen mistproblemen tegen.

Oakley Flight Jacket

Gewicht: 33g | Alternatief op recept? Nee

Vluchtjack, Oakley

  • Uitstekende anti-condens
  • Glij niet naar beneden

Van de vele frustrerende dingen die tijdens de rit kunnen gebeuren, zijn er maar weinig vervelender dan het beperkte zicht dat optreedt wanneer uw bril beslaat. Oakleys Flight Jacket lost dit op met een neusstuk dat, samen met het aantrekken van een schakelaar, de luchtstroom verhoogt om beslaan te verminderen. Als je dat kleingeld met duim en wijsvinger vastpakt en eraan trekt, worden de lenzen verder van het gezicht verwijderd. Om ze terug op hun plaats te schuiven, drukt u eenvoudig met uw wijsvinger tegen het neusstuk. Hoewel niet uniek (we hebben Koo-brillen met een vergelijkbare functie getest), is de lay-out indrukwekkend.

Wanneer de bril niet in de mistbestrijdingspositie staat, zorgt het multifunctionele neusstuk ervoor dat het montuur iets verder van je gezicht komt te zitten in vergelijking met veel tinten, waardoor ook de luchtstroom onder de lens toeneemt. Extra vulling op het neusstuk zorgt ervoor dat de Flight Jackets comfortabeler aanvoelen dan vergelijkbare frames. Over het algemeen werkt het precies zoals bedoeld. Als u zelden voor het beslaan van uw bril heeft moeten zorgen, dan is het waarschijnlijk niet echt de investering waard voor u. Maar als je je realiseert dat je ritten constant door mist worden geteisterd, je verblijft op een plek met onvoorspelbaar weer en veeleisende beklimmingen, of je houdt er gewoon van om de nieuwste apparatuur met alle toeters en bellen te gebruiken, dan is de Flight Jacket een geweldige keuze. (En als je naar de groepsrit komt, verwacht dan dat al je vrienden vragen om ze te passen.)

Oakley Sutro

Gewicht: 32g | Alternatief op recept? Nee

Sutro