Lichtgewicht Urgestalt

Matt Phillips

Lichtgewicht heeft zijn productassortiment verder uitgebreid dan dure wielstellen om dure framesets op te nemen. Het Urgestalt-frame is gemaakt om in de eerste plaats stijf en licht te zijn (790 g geclaimd gewicht voor een frame van 54 cm; 310 g voor uw vork), zonder aerodynamische behandelingen. De geometrie is racegericht met korte liggende achtervorken, een groot bereik en een korte stapel. Het frame wordt gegeven in zes maten (48, 51, 54, 56, 58 en 60cm) en kan elektronisch en mechanisch harmonieus veranderen.

In tegenstelling tot Lightweights-wielen, die in Duitsland worden gemaakt, wordt de Urgestalt in het buitenland gemaakt. Het bedrijf heeft onlangs zijn Franse kosten verlaagd, daarom wordt de zwarte frameset (frame, vork, paal (en headset) verkocht voor (maar was), en de Weiss-editie (dat is precies hetzelfde frame, maar met witte Duraflon-coating) is nu ( Het Urgestalt schijfframe, dat eind lente 2017 verschijnt, begint bij de framekit (frame, vork en balhoofdstel maar geen paal).

lichtgewicht Urgestalt,

Colnago CLX

Matt Phillips

Hoewel de (alleen frameset) in Italië gemaakte C60 de meeste liefde krijgt, mogen de middelgrote fietsen van Colnagos niet over het hoofd worden gezien. De nieuwe CLX maakt gebruik van een in Taiwan gemaakt monocoque koolstofvezelframe, waarvan Colnago-vertegenwoordigers beweren dat het minder dan 890 g weegt: dat is minder dan Colnagos C60 (het geclaimde gewicht van een geverfde 52 cm is 1.050 gram).

De CLX is milder en kost minder als een uitgebreide fiets dan alleen de C60 frameset. Gebouwd met volledig mechanisch Ultegra (tot aan de cassette en ketting), wordt de CLX verkocht met Shimano RS11-wielen en met Fulcrum Racing Quattro-wielen. De CLX maakt gebruik van Colnagos ThreadFit 82.5-trapas (die tot doel heeft de beste voordelen van een BB met schroefdraad en perspassing te combineren), is elektronische en mechanische verandering harmonieus en wordt aangeboden in acht maten en vier kleuren.

Colnago CLX,

Kijk 765 schijf

Matt Phillips

Looks 765 Disc is de eerste racefiets die ontworpen is met schijfremmen. De versie is in de endurance-stijl, met een korter bereik en een grotere stapel, en meer ontspannen beheer dankzij langere liggende achtervorken (410 mm) en een langer spoor (64,6 of 64,8 mm, afhankelijk van de maat). Het frame is voornamelijk een koolstofvezelmix; het heeft echter een extra laag vlaslinnen in de vork en liggende achtervorken, die, volgens de vertegenwoordigers van Look, trillingen dempt voor een soepelere rit. Het frame is voorzien van steekassen voor en achter, Flat Mount-remklauwen, een PressFit 30-trapashuis en is harmonieus elektronisch en mechanisch schakelen.

Het beloofde framegewicht is 1.100 gram voor het frame, met een vork van 350 g. Er zijn drie builds beschikbaar: Shimano Ultegra mechanisch voor Shimano 105 voor en een SRAM Apex 1 flat bar build voor vijf maten en drie kleuren worden aangeboden.

Uiterlijk 765 schijf,

Basso Diamante SV

Matt Phillips

Er is een vies geheim over de Made in Italy-sticker op verschillende carbonframes: vanwege enkele mazen in de wet worden de frames niet echt in Italië gemaakt zoals een normaal persoon het zou specificeren. Bassos carbon fiber frames niettemin worden gedaan op faciliteiten Basso’s in Italië, samen met de samengestelde componenten van de provider zorgt voor motorsport racing teams op de Formule 1, Moto GP, en World Rally Championship circuits. De Diamante SV (Super Veloce) is het frame van topkwaliteit van het merk. Het is in het aero-road-stijl frame, met een geclaimd gewicht van 820g voor verf.

De SV is compatibel met Bassos Comfort Kit, een verlenging die twee centimeter aan de balhoofdbuislengte toevoegt, waardoor hogere staven mogelijk zijn zonder afstandhouders onder de stuurpen; rijders die de voorkeur geven aan lagere staven, zouden zonder de Comfort Kit-afstandhouder rijden. In alle omstandigheden kan de hoogte van het stuur verder worden afgesteld met Bassos 5 mm stuurbuisafstandhouders (verkrijgbaar in 10 kleuren), die kunnen worden gevormd om in het frame te worden geïntegreerd. Andere belangrijke framekenmerken zijn onder meer directe beugelremmen; compatibiliteit met elektronische of mechanische aandrijflijnen; samen met een trillingsdempend elastomeer ingebouwd in het klemsysteem van de zadelpen. De huidige prijs is om een frame, vork, headset, stuurpen, zadelpen en Comfort Kit te krijgen. De totale motorprijzen worden later dit jaar bekend gemaakt.

Basso Diamante SV, Frameset bij R&A Cycles

Wilier-Triestina Zero.6

Matt Phillips

Het Wilier-Triestina Zero2 cms frame is superduper licht. Het is zeker een van de lichtste frames ter wereld (als geclaimde gewichten kunnen worden geloofd) met slechts 680 g (met verf), wat overeenkomt met het 670 g (of zo) beweerde gewicht van Cervelos RCA-frame) Het enorme verschil is dat de Cervelo-frameset verkoopt voor en wordt traditioneel in zeer beperkte aantallen gemaakt, terwijl de Wilier Zero.6-frameset (met headset, vork en Ritchey SuperLogic-zadelpen) wordt verkocht voor en geen limited-edition frame is. Net als de Zero.7 ervoor, voegt de Zero.6 een laag visco-elastische film genaamd SEI toe aan de koolstofopstelling, die volgens Wilier-vertegenwoordigers trillingen dempt en de slagvastheid van het frame verbetert.

De Zero.6 heeft een interne kabelgeleiding die harmonieert met digitale of mechanische aandrijflijnen; 28 mm bandenspeling; en een kleine diameter van 27,2 mm zadelpen. In een verrassende wending voor Wilier – een bedrijf dat heeft geholpen bij het ontwikkelen en promoten van BB386EVO – gebruikt de Zero.6 de PF86-standaard. De Zero.6 is verkrijgbaar in vier maten en één kleur.

Wilier Nul.6,

Moots Vamoots Disc RSL

Matt Phillips

De Moots Vamoots Disc RSL is je betere god van de Editors Choice winnende Vamoots RSL. Net als het velgremmodel (RSL), gebruikt de Disc RSL Moots’ meest butted buizenset om het gewicht laag te houden terwijl de stijfheid geschikt blijft voor competitief racen en rijden. Moots gebruikt de meest recente criteria voor de Disc RSL: een 44 mm balhoofdbuis, 12 mm steekassen voor en achter en horizontaal gemonteerde remklauwen.

Voor de achterste remklauwsteun heeft Moots 3D-geprinte titanium dropouts uit Engeland gekocht, die lichter zijn en meer geproduceerd met minder afval dan machinale versies. Er zijn negen voorraadformaten beschikbaar en maatwerk is ook beschikbaar. Naast aangepaste maatvoering biedt Moots een reeks aangepaste opties, waaronder een geëtste afwerking, pomppen en een kettinghanger. De frameset heeft een verkoopprijs van of de complete build wordt verkocht voor:

Moots Vamoots-schijf RSL,

Scott folie

Matt Phillips

Scotts Foil zag zijn profiel dit seizoen dramatisch toenemen toen, onder Matthew Hayman, het aero-road raceframe de straffende Paris-Roubaix Spring Classic won. Beweerd dat het een van de meest aerodynamische wegframes ter wereld is, is het ook vrij mild, met een frame van 945 g en een vork van 335 g (beweerd). Scott-ingenieurs hebben echter ook aandacht besteed aan rijcomfort en beloofden een verbetering van 86 procent in verticale flexibiliteit bij het zitbuisgebied en een verbetering van 11 procent in de branche in vergelijking met de eerste generatie.

Normaal gesproken kunnen we dat uitlachen als overdrijving, maar die triomf van Parijs-Roubaix is een overtuigend bewijs dat de folie soepel genoeg is om een racer door 257 strafkilometers te loodsen. Hier afgebeeld is je folie in beperkte Rio-Olympics-afwerking. Er zullen slechts 50 framesets beschikbaar zijn in de VS, en ze verkopen voor

Scott folie,

KHS Flite 900

Matt Phillips

De KHS Flite 900 is ontworpen met input van de KHS-Maxxis-JLVelo, een in de VS gevestigd elite amateurteam, wat betekent dat je waarschijnlijk zijn koopje kunt betalen: lichte, stijve, competitieve geometrie en positie. Dit model gebruikt het Exact Same-framework als het eersteklas Shimano Dura-Ace-uitgeruste Flite Team (), maar de 900 is gebouwd met lagere componenten zoals Shimano Ultegra, waardoor de kosten worden verlaagd om

Het frame is voorzien van een 4 cm taps toelopende stuurvork plus PF30 trapashuis, en de interne routing is compatibel met zowel mechanische als elektronische schakelsystemen. Een van de meer merkwaardige en unieke kenmerken is dat de populariteit twee soorten velgremklauwen zal accepteren: het traditionele ontwerp met centrale bout of direct gemonteerde remklauwen met twee bouten. De uitgebreide fiets heeft direct gemonteerde versies.

KHS Flite 900,

Renovo Aerowood

Matt Phillips

Hoewel één houten fietsframe uniek genoeg lijkt, biedt het in Portland gevestigde Renovo negen verschillende frameversies, die zich allemaal uitstrekken over verschillende categorieën: mountainbike, forens, ervaring en straat. Bedrijfsagenten beweren dat hout lichter en lichter is dan staal, en ook stellen dat Renovo-frames een rit bieden met een warme zachtheid die doet denken aan staal, maar met de stijfheid van koolstof.

Volgens de veelgestelde vragen van het bedrijf ligt het framegewicht tussen 1.814 en 2.267 g. De swoopy Aerowood is het duurste wegframe van uw bedrijf, met een prijs van voor een frame, met complete fietsen vanaf Het frame is hol, vervaardigd in Portland, ook samengesteld uit machinaal bewerkte bubinga en gekrulde esdoorn, met een paar bewerkte aluminium bits waarop nodig – de uitvaleinden, balhoofdbuis en trapas.

Renovo Aerowood,

Masi Evoluzione Ultegra

Matt Phillips

De Masi Evoluzione Ultegra () heeft een van de meest avontuurlijke eindes gezien op een in massa geproduceerde carbon racefiets. En breng Masi in rekening voor het bezit ervan: er is ook geen matige verfoptie voor dit specifieke model. Nog meer geassocieerd met klassieke stalen fietsen, is de Evoluzione Masis moderne carbon racefiets, met behulp van een taps toelopende stuurvork, press match trapas (met behulp van Enduro dubbelrijige lager BB), direct gemonteerde remmen en interne routing die compatibel is met elektronische of mechanische aandrijflijnen.

Hoewel het in het midden van het Evoluzione-assortiment zit, is dit model nog steeds gebouwd met dezelfde nieuwe componenten, waaronder Rotor 3D-cranks, DT Swiss-wielset, Fizik-zadel en Clement-banden, samen met Ritchey die het stuur, de stuurpen en het zadel levert na.

Masi Evoluzione Ultegra,

Louis Garneau Gennix A1 Programma

Matt Phillips

Hoewel Louis Garneau vooral bekend staat om zijn kledinglijnen, biedt de fabrikant ook een heel assortiment fietsen aan. De Gennix A1 Course is de aero-racefiets van het bedrijf, met de vereiste vormgeving van de vleugelprofielbuis, verlaagde staande achtervorken en achterwieluitsparing. Framekenmerken zijn onder meer een taps toelopende stuurvork van 1-3/20 cm, een drukvaste trapasbehuizing, direct gemonteerde remmen plus een bidonhouder met twee standen op de onderbuis, samen met een verstelbare zadelpen.

Een van de coolste keuzes is echter dat de fiets te vinden is via het Garneaus Dream Factory-gewoonteprogramma, waardoor de koper de cycli volledig kan aanpassen. Als je eenmaal tevreden bent met hoe de fiets eruitziet, kun je profiteren van Garneaus no-minimum custom kledingprogramma en een set ontwerpen die past bij je nieuwe fiets.

Louis Garneau Gennix A1 Cursus

BMC ALR01 105

Matt Phillips

Voor BMC’s biedt ALR01 105 veel fiets voor de prijs. Het goed gedetailleerde aluminium frame (glad gelaste, verlaagde zadelpennen, vervangbare derailleurhanger en taps toelopende balhoofdbuis) is licht (het beloofde gewicht is 1.295 gram met verf) en bedekt met een levendige rode verf (uiteraard de snelste kleur) , terwijl een volledig carbon vork aan de neus hangt.

De aandrijflijn en wielen omvatten Shimano: de fiets gebruikt 105 11-speed shifters, derailleurs, snaar en ook een brede 11-32 cassette, met kostenbesparende serie-elementen van Shimano die worden gebruikt voor de draai- en remklauwen. Zoals de BMC professionele racefietsen, rollende onderdelen zijn Shimano (wielen) en Continental (banden). Geometrie is niet zo luxueus als een endurance-fiets, maar het kan ook niet zo agressief zijn als een raceframe en zou rijders een sportieve rit moeten bieden.

BMC ALR01 105,

Marin Argenta Comp

Matt Phillips De categorie straatfietsen is momenteel in de greep van een tizzy met grote banden, met nieuwer denken en onderzoek waaruit blijkt dat bredere banden sneller kunnen zijn – en niet te vergeten comfortabeler – dan slungelige versies. Merken haasten zich om fietsen te produceren met meer vrije ruimte, en gedeeltelijk vertrouwend op schijfremmen om aan te komen. U hoeft echter geen schijfremfiets of zelfs een dure fiets aan te schaffen om grote banden te proberen.

Marins Argenta Comp maakt gebruik van mid-reach velgremklauwen om ruimte te krijgen voor ongeveer 32 mm brede banden. En dat is niet de enige flexibiliteitstruc die deze fiets biedt: hij is ook voorbereid op spatborden en een bagagedrager, hoewel een 11-30 cassette met groot bereik de rijder helpt om over de enorme heuvels te komen.

Marin Argenta Comp,